Kanadský úřad pro hospodářskou soutěž Competition Bureau se již několik let věnuje v rámci ochrany spravedlivého prostředí pro podnikatele také nekalé marketingové praktice astroturfing.
“Astroturfing” je praktika, při níž obchodníci nebo jejich zástupci zveřejňují falešné recenze spotřebitelů na internetu, aby pomohli propagovat své výrobky nebo služby.
Úřad pro hospodářskou soutěž uvď, že společnost Bell Canada, jeden z předních kanadských poskytovatelů telekomunikačních služeb, podporovala některé zaměstnance, aby zveřejňovali pozitivní recenze a hodnocení jejích aplikací “MyBellMobile” a “Virgin Mobile My Account” v obchodech iTunes a Google Play, a že tito zaměstnanci v příspěvcích neuvedli svůj vztah ke společnosti. Neuvedení podstatného spojení mezi recenzentem a službou bylo podle úřadu nepravdivé a zavádějící podle zákona o hospodářské soutěži.
Úřad již delší dobu signalizuje, že astroturfing je prioritou v oblasti prosazování práva. V roce 2014 vydal regulátor oznámení, v němž tuto praktiku označil za problematickou, a podnikl neobvyklý krok, když vyzval spotřebitele, kteří mají podezření na astroturfing, aby toto jednání úřadu oznámili.
V dohodě o souhlasu se společnost Bell zavázala zaplatit správní pokutu ve výši 1,25 milionu dolarů. Nákladná pokuta je možná překvapivá vzhledem k tomu, že aplikace byla bezplatná a užitečná pouze pro stávající zákazníky společnosti Bell, a protože úřad uznal, že společnost Bell během vyšetřování spolupracovala. Není to však poprvé, co se společnost Bell ocitla před úřadem kvůli údajně nepravdivé nebo klamavé reklamě. V červnu 2011 společnost Bell souhlasila se zaplacením správní peněžité pokuty ve výši 10 milionů dolarů za to, že dostatečně nezveřejnila všechny povinné poplatky související s jejími speciálními cenovými nabídkami pro ceny balíčkových služeb. Před Nejvyšším soudem v Ontariu probíhá rovněž řízení proti společnosti Bell (a dalším osobám) ve věci přiměřenosti zveřejňování poplatků za prémiové textové zprávy.
Kromě peněžité pokuty společnost Bell souhlasila (aniž by se dopustila protiprávního jednání) s tím, že zlepší svůj firemní program dodržování předpisů a “zakáže zaměstnancům a smluvním partnerům hodnotit, klasifikovat nebo přezkoumávat aplikace v obchodech s aplikacemi” a uspořádá seminář o důvěře v digitální ekonomiku.